راهنمای انتخاب بهترین سنگ برای ساختمان

راهنمای انتخاب بهترین سنگ برای ساختمان

با توجه به سوالات ایجاد شده ، اگر به دنبال مناسب ترین سنگ برای ساختمان خود هستید به شما پیشنهاد میکنم آشنایی لازم نصبت به تمامی سنگ ها پیدا کنید و مزایا و معایب هر سنگ رو در نظر داشته باشید بعد اقدام به خرید کنید !!

سنگ به عنوان یک مصالح ساختمان نسبتا گران و بادوام و زیبا که میتوان هم به عنوان پوشش دیواری و کف سازی از آن استفاده کرد .

در مناطق گرمسیر مثل )بندر عباس ، یزد ، طبس ، تفت ، مهریز …) سنگ فرش مناسب ترین گزینه برای کف سازی است زیرا زودتر از بقیه کفپوش ها خنک شده و نقش عمده ای در خنک سازی منزل ایفا میکند .

در انتخاب سنگ در مناطق گرمسیر باید با در نظر داشته باشیم که دوام کدام سنگ برای این مناطق بیشتر است .

 

راهنمای انتخاب بهترین سنگ برای ساختمان

کدام سنگ برای کدام فضا مناسب است ؟

به طور کلی سنگ های براق دای سطح لغزنده اند ، اگر با پای برهنه بر روی این سنگ ها رفت امد کنیم منجر به زمین خوردن و صدمه دیدن میشود .

با این وجود باید در نظر داشته باشیم که استفاده از این نوع سنگ ها در سرویس بهداشتی ، حمام ، استخر و… که رطوبت زیاد است مناسب نیست .

اگر پروسه هوند کردن بر روی سنگ صورت گیرد ، سطح سنگ شما سطحی مات خواهد شد.

در واقع در این فرایند سنگ به طور کامل پولیش نمی‌شود.

معایب کلی سنگ‌ها به طور کلی شامل هزینه های بالا، سنگینی و لغزندگی نوع درخشان آن می‌تواند باشد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم ، توجه به شرایط آب و هوایی یک منطقه ، و باید بدانیم سنگی برای سرویس بهداشتی و حمام انتخاب کردیم با سنگی برای محیط پزیرایی ، آشپز خانه و اطاق کاملا متفاوت است ، و بعد اقدام به انتخاب ، خرید و نصب سنگ کنیم.

تنوع بسیار زیاد در رنگ و طرح و کیفیت سنگ‌های طبیعی عاملی است که باعث محبوبیت سنگ بین مردم شده است ، زیرا پاسخگوی انواع سلیقه و معماری داخلی ساختمان است .

که انواع سنگ :، مرمریت، گرانیت ، تراورتن، چینی، ، ترا انیکس، لایم استون ، اونیکس ، سند استون است .

بهترین سنگ برای استفاده در کف ساختمان ها که بیشترین کاربرد را در ساختمان های ایرانی دارد ، گرانیت ، مرمر ، مرمریت ، و تراورتن است .

 

مطالب مرتبط